جمیله علم الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نخستین همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۱۳۰۲۷۴
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
نخستین همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد
نخستین همایش نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمایی در خراسان رضوی با حضور مدیران، صاحبان صنایع و کارشناسان این حوزه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز اولین همایش استانی تبیین نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی با حضور دکتر جلالی، رئیس پدافند غیر عامل کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.
سردار جلالی در خصوص رویکرد‌های جدید تهدیدات شیمیایی در این همایش گفت: در دوره‌ای قرارداریم که مدل‌های جنگ در حال تغییر است و قدرت‌هایی، چون آمریکا با استفاده از قدرت نظامی تصمیماتشان را تحمیل می‌کنند. این که چرا آمریکا به ایران حمله نمی‌کند شفاف است، ما در نظام محاسباتی دشمن جنگنده هستیم و پاسخ موشک و گلوله را می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن در بخش‌های مختلف امروز در تلاش برای فعالیت ویژه است، افزود: به عبارتی شاهدیم که صنعت ما امروز در مرحله جنگ است و به نوعی مبارزه ادامه دارد.حداقل اطلاعات لازم امروز برای مدیران ما آگاهی کامل از پدافند غیرعامل و تهدیدات‌هاست و هر مدیری که این توانایی را ندارد شرعا باید کناره‌گیری کند.
به گفته وی، باتوجه به وسعت فعالیت‌های شیمیایی در استان خراسان رضوی باید تمهیدات لازم برای تمرکز و دقت در فعالیت‌های ایمن فعالیت‌های شیمیایی به جد بررسی شود.
سردار جلالی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل ایمنی و امنیتی در بخش مسائل شیمیایی، رتبه بالایی در حفظ فعالیت‌های شیمیایی کشور را دارد. امروز مدیران پیش از اجرای هر فعالیتی باید آموزش را برای کارکنان رقم بزنند.

ضرورت تامین امنیت خراسان رضوی و مشهد

جنگی، مدیرکل پدافند غیر عامل خراسان رضوی در این همایش گفت: استان خراسان رضوی و شهر مشهد با توجه به موقعیت جغرافیایی در وضعیت خاص و با اهمیت بالاست و تامین امنیت خاصی را می‌طلبد.
وی با اشاره بر اینکه هزار ۲۰۰ واحد صنعت ما در بخش شیمیایی فعالیت می‌کنند یعنی در حدود ۲۰ درصد صنعت استان، افزود: ایجاد بانک زیر ساخت‌های شیمیایی امروز در اولویت دستوری و رزمایش‌های ماست. همچنین رتبه بندی زیر ساخت‌های شیمیایی دیگر برنامه ماست که با آموزش نیرو‌های خبره همراه است.

واحدهای صنعتی خراسان رضوی رو به رشد هستند

رجبی مدیرکل صمت استان خراسان رضوی نیز، میزبان این همایش گفت: در شش ماهه امسال به ۱۰ کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش صادرات را داشته ایم و چند کشور جدید مقصد صادراتی داشته ایم و روسیه به مقصد صادراتی تبدیل شده است.
به گفته وی، در شش ماهه ابتدایی در بخش تولید، حداقل ۳۰ درصد افزایش تولید داشته ایم و واحد‌های صنعتی رو به رشد هستند.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی ما نیرو‌های بسیار زیاد نخبه و فعالی را داریم و وظیفه تامین امنیت این عزیزان بر عهده ماست. موضوعات آموزشی و مانور‌ها میتواند مارا بیش از پیش آماده اقدامات کند و تاثیرات مناسبی را خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->